bjornhag.se

Om HR - ledarskap och medarbetarskap i svenska organisationer. Medarbetarundersökningar, HR-processer och organisatoriskt lärande
för att stödja och utveckla organisationer.

Artikel om Lojalitetsmätning

Publicerad 2016-01-13 23:32:00 i Lojalitet, eNPS,

Klicka på bilden nedan för att läsa artikeln i upplagan av Loyalty_Rewards 2015, som är en temabilaga om kundlojalitet i Dagens Industri. Quicksearchs Affärsutvecklingschef, Ulrica Björnhag, blir intervjuad om kopplingen mellan lojala kunder, engagerade medarbetare och lönsamhet. Det räcker inte att vara nöjd för att nå bättre prestationer. Lojala kunder kräver ett genuint engagemang från medarbetarna och att de kontinuerligt arbetar med att skapa mervärde gentemot sina kunder. Lojalitet är fullt mätbart idag via Net Promoter Score® både för kunder (NPS®) och medarbetare (eNPS®), vilket är den etablerade metodiken som Quicksearch baserar sina undersökningar på. Quicksearch sluter cirkeln mellan medarbetarengagemang, kunders lojalitet och verksamhetens lönsamhet. Artikeln i sin helhet kan du läsa på sajten www.kundlojalitet.com HÄR
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulrica Björnhag - jobbar som beteendevetare med särskilt fokus på ledarskapsutveckling och effektiva team. Vill du följa bloggen - klicka på plustecknet ovan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela